‘Dromen op Sicilië’ – Marcella Kleine

ISBN: 9789461099679

Marcella Kleine is een Nederlandse auteur die romans, thrillers en waargebeurde verhalen schrijft. Ze was twintig jaar werkzaam in de forensische psychiatrie, waardoor ze beschikt over een waaier aan spannende verhalen. Momenteel is ze vertrouwenspersoon voor mensen in de maatschappelijke opvang. Pas maar op voor de boze wolf (augustus 2024) is één van haar thrillers die genomineerd is als beste thriller van 2024 voor de MAX Zilveren Vleermuis.

In Dromen op Sicilië ontmoeten we Milou. Ze is een zorgzame vrouw die helpt op de zorgboerderij van Jamilla in Bretagne. Ze wordt snel verliefd en ze denkt opnieuw de liefde van haar leven gevonden te hebben. Deze keer verliest ze haar hart aan Matteo, een knappe Italiaans man die in het prachtige Sicilië woont. ’s Nachts houden ze online vurige gesprekken. Milou vindt dat het tijd is om elkaar beter te leren kennen in real life en vertrekt, helemaal alleen, op verrassingsuitje naar Sicilië. Daar staat haar een groot avontuur te wachten…

Dromen op Sicilië is een kortverhaal en maakt deel uit van een verhalenserie. De serie bestaat uit nog twee andere boeken, namelijk: Dromen op Bali en Dromen in Bretagne. Dezelfde personages komen terug in ieder boek, maar ze kunnen perfect afzonderlijk van elkaar gelezen worden.

Doordat het een kortverhaal is, zijn de hoofdstukken niet lang en komt het verhaal al snel in een stroomversnelling terecht. Het verhaal wordt geschreven vanuit Milous oogpunt en wordt verteld vanuit de ik-vorm. Al na enkele hoofdstukken bevindt Milou zich in Sicilië en kan haar avontuur starten. Ze neemt ons mee op sleeptouw en al snel wordt het duidelijk dat Matteo iets verborgen houdt. Gelukkig is Jamilla, Milous beste vriendin, er om haar op te vangen!

Tijdens het lezen van dit stuk, komen er allerlei complottheorieën naar boven. Het lijkt voor de hand liggend wat er te gebeuren staat, maar daarin sla je de bal volledig mis. Het verhaal heeft dus niet enkel een romantische kant, maar ook een spannende en duistere kant. De personages die gekozen zijn in dit boek worden mooi neergezet. Milou is een impulsieve meid die haar dromen najaagt en hierdoor soms voor hete vuren komt te staan. Jamilla is een zorgzaam persoon die ervoor zorgt dat Milou met haar beide voeten terug op de grond wordt gezet.

De schrijfstijl die Marcella Kleine hanteert is vlot en makkelijk te lezen, waardoor je het boek op één dag kunt uitlezen. Het verhaal nodigt uit om de andere twee boeken in deze serie te lezen. De cover is prachtig met haar zomerse kleuren en vrouwelijke details. Je wordt er echt naartoe gezogen! De covers van de andere twee boeken zijn in dezelfde trend ontworpen. Kortom het is een prachtig verhaal om tussendoor te lezen. Een echte aanrader en voor mij vier sterren waard!

Silvie

Genre: novelle – roman
Uitgever: De Verhalenfabriek